Hallo allemaal!! - Reisverslag uit Beijing, China van basenmaikeinchina - WaarBenJij.nu Hallo allemaal!! - Reisverslag uit Beijing, China van basenmaikeinchina - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal!!

Door: Maik en Bas

Blijf op de hoogte en volg

11 Februari 2006 | China, Beijing

Dag Iedereen en welkom op onze site!!

Voor ons gaat het China-avontuur bijna beginnen!
Voor onze stage van de Hogere Hotelschool zullen we naar Beijing vertrekken voor een goede 10 maanden!

Zondag 26 februari om 16h50 vliegen we vanaf Amsterdam Schiphol naar Chinezenland en is er geen weg meer terug.
Maandag 27 februari landen wij om ongeveer 9h00 plaatselijke tijd op Beijing Airport.
Hier zullen onze wegen scheiden door een afhaalchinees die ons wegbrengt naar plaats van bestemming.

Bas gaat stage lopen bij het mooie Kempinski Hotel***** op de F&B afdeling en ik kom bij het St.Regis Hotel***** van Starwood op de afdeling Rooms Division. Deze hotels liggen zo’n 8 kilometer van elkaar vandaan. Een luxe, aangezien Beijing zo groot als half Nederland aan oppervlakte is.

Met een bevolkingsdichtheid van 12 miljoen Chinezen en 9 miljoen fietsen in Beijing zal het ongetwijfeld knus en gezellig worden in de tijd dat we daar zitten!

Op deze site zullen wij jullie op de hoogte blijven houden met anekdotes over Chinezen, grote verhalen en foto’s.


Alvast hartelijke groeten voor straks vanuit het uitdagende Beijing,



Bas en Maike

  • 11 Februari 2006 - 15:02

    Gerben En Suus:

    Duurt nog even maar alvast een goede vlucht!!!

    Groetn,

    Gerben

  • 11 Februari 2006 - 15:04

    Laus:

    Hey Maiks!

    Wat cool! Hoop dat jullie een supertijd gaan hebben! Stuur je me even je hotmailadres? Ik zal zeker af en toe komen kijken op jullie site!

    Succes met de laatste voorbereidingen!

    Liefs van Laus!

  • 11 Februari 2006 - 20:54

    Nico En Tirza:

    Hoi Bas en Maike,

    Wauw! We wisten niet dat jullie naar China gingen! Tof. Lijkt ons wel erg eng...
    Veel succes met jullie stages en heel erg veel plezier.
    Groetjes

  • 12 Februari 2006 - 11:22

    Ome Paulus:

    heel veel succes Ik ben trots op jullie

  • 12 Februari 2006 - 12:18

    JP & Niekje:

    Graag 1x nr. 34,
    1x nr 67 en doe maar sambal bai...

  • 12 Februari 2006 - 13:03

    Jaco En Wildien:

    he Bas en Maike!!

    We wilden jullie heel veel succes en plezier wensen met deze spannende reis!
    We gaan zeker jullie site in de gaten houden!!

    Groetjes

  • 12 Februari 2006 - 14:35

    Rutger:

    zeg bas doe je mij nog even de actuele prijzen van de gebakken kat in tomaten sauce

  • 12 Februari 2006 - 15:30

    Evelien:

    Hee Maike en Bas!
    Heeeel veel plezier in het mooie China, en ik ga zeker alles bijhouden op jullie site!
    En maik: Ik ga even goed uitzoeken hoe skype werkt, zodat we ook lekker even kunnen bellen:)!
    Hopelijk tot vrijdag!
    Liefs, Eefie

  • 12 Februari 2006 - 16:00

    Th@cH:

    Doe mijn Chinese kant vd familie de groeten.

  • 12 Februari 2006 - 20:09

    Gert En Trude:

    hoi maikie en bas
    nou daar gaan jullie ook al bijna, iedereen vliegt maar heen en weer, het is toch wat!!!!
    wij zijn heel benieuwd hoe jullie ervaringen zullen zijn.
    We wensen jullie een hele fijne tijd en succes met jullie stage.

  • 13 Februari 2006 - 14:09

    Ellen:

    Hoi Maike!

    Leuk dat je naar China gaat! Zitten we straks gezellig met de hele familie in het buitenland. Ik wens je heel veel succes met je stage en ook heel veel plezier, dat zal wel lukken denk ik, in een stad als Beijing!

    Groetjes Ellen

  • 14 Februari 2006 - 03:18

    Moos:

    hai lieverds,
    heel veel plezier en ik hoop dat de verbinding new york/china net zo goed is als die vanuit nl...!!!
    dikke femina kus

  • 15 Februari 2006 - 18:30

    Stephanie App:

    Heel veel plezier en maak er een top tijd van! Zal aan je denk!

  • 16 Februari 2006 - 10:55

    Margriet Dijk:

    Hallo Bas en Maike. Fijn dat jullie zo vertrekken. Ik wens jullie een leuke tijd daar en heel veel plezier. enne..vergeet niet je koffers te wegen....overgewicht kost veel geld...haha, weet Gerald alles van.
    groetjes Margriet

  • 21 Februari 2006 - 12:49

    Floran:

    Heej!!

    Superleuk dat jullie gaan! Ik wens jullie heel veel plezier, sterkte, goede ontmoetingen en natuurlijk een goede werkervaring toe!

    天 (=dag!)

    Floran

  • 21 Februari 2006 - 12:50

    Floran:

    Hmm... toen ik het invulde zag je een mooi chinees teken, maar helaas.. ;)

  • 26 Februari 2006 - 10:24

    Wildien En Jaco!:

    he bas en maike een goede vlucht vandaag!!

    groetjes!

  • 26 Februari 2006 - 15:32

    Hans En Loes Smid:

    Bedankt voor jullie leuke aankondiging en allebei heel veel succes en plezier gewenst in het verre oosten.
    we zien jullie berichten met spanning tegemoet.
    Hans en Loes

  • 26 Februari 2006 - 17:40

    Jenny Kok:

    Hoi Bas en Maike,eindelijk is het dan zover!!Als jullie dit lezen zijn jullie al in China bij de Chinanesen. Wij Wensen jullie veel plesier en avontuur de komende tijd.
    Lieve groeten uit Kampen.
    Jenny en Arend Jan.

  • 27 Februari 2006 - 15:52

    Mathijs Van De Koude Kant:

    hai luitjes,

    ik kon er helaas niet bij zijn zondag, vervelend van de vertraging zeg.
    ik hoop dat jullie een beetje een goede vlucht hebben gehad.
    veel succes en ik hoop dat jullie het goed bevalt daar.
    misschien hebben ze daar wel een lekkere afhaalnederlander. appelmoes bij??

    groetjes

  • 28 Februari 2006 - 05:04

    Bas&maik:

    Voor iedereen die dit leest Ik (bas) heb net een internet aansluiting gekregen en Maike zal dit vandaag of morgen ook krijgen. Op het moment dat ik dit schrijf liggen jullie allemaal nog te slapen. Alles is vrij voorspoedig verlopen en alles wat hier nu gebeurt om je ons heen is vreemd. We zullen snel een stukje op de site zetten. Kus Bas en Maik

  • 01 Maart 2006 - 09:07

    Jan Jaap En Fianne:

    Het gaat jullie goed vrienden!!! We wensen jullie een geweldig mooie ervaring toe en geniet van alle dagen!! We houden jullie site in de gaten en we zullen jullie missen!!
    Tot gauw veel liefs

  • 12 Maart 2006 - 11:02

    Truus Dansschool:

    Hai bas leuke site ik heb het bekeken en ben van plan dit regelmatig te doen
    groeten Marco's moeder

  • 29 Maart 2006 - 18:39

    Wijtze Velema:

    We gaan samen 3e week april een biertje drinken in Peking. Wat vacht je daarvan. Tot dan!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 61903

Voorgaande reizen:

26 Februari 2006 - 27 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: