Aankomst Beijing en eerste belevenissen - Reisverslag uit Beijing, China van basenmaikeinchina - WaarBenJij.nu Aankomst Beijing en eerste belevenissen - Reisverslag uit Beijing, China van basenmaikeinchina - WaarBenJij.nu

Aankomst Beijing en eerste belevenissen

Door: Bas en Maike

04 Maart 2006 | China, Beijing

Hallo dan, hier is hij dan eindelijk het eerste bericht uit het steeds warmer wordende China!

Afgelopen Zondag zijn wij na 2 uur vertraging vertrokken vanaf Schiphol naar het land van de Chinezen. Doordat Bas een beetje kreupel oogde mochten wij als eerste Boarden wat perfect was. Na ongeveer 9 uur vliegen in een hele grote Boeing (4 motors aan beide vleugels) en 7 uur tijdsverschil, zijn wij geland op Beijing Airport. Nadat wij verschillende formuliertjes ingevuld hadden mochten we naar de "International arrival" hal waar wij opgewacht zouden worden. Wij hadden direct al een apart gevoel, alsof je in een andere wereld terecht bent gekomen.

We moesten langs een rij van ongeveer 100 kleine *** chineesjes lopen die allemaal naambordjes omhoog hielden. Maike had vrijwel direct de goede afhaalchinees te pakken en was weg, niet veel langer had ik ook beet en vertrokken wij beiden naar onze eigen hotels.

Eenmaal aangekomen bij de hotels werd ons verteld waar onze verblijfplaats is voor de komende 10 maand. Maike zit in een soort Herberg met een vrouwen en een mannen gedeelte (bas mag hier niet komen). Ze heeft een zeer nette en mooie kamer met een lekker bed. Haar kamergenoot is een Japanse die hier alleen slaapt wanneer ze niet meer naar huis kan. Bas deelt een appartementje met een Duitse stagiaire (ook 23 en dezelfde dag aangekomen) Het appartementje heeft een slaapkamer/WC/Badkamer/Keuken. Het ziet er netjes en schoon uit.

Verder hadden we de maandag en dinsdag om bij te komen en een beetje rond te kijken. We zijn naar een groot warenhuis geweest en zijn langs " the forbidden city" and "Tiananmen square" gelopen. Daarna hebben Gabriel (Duitse kamergenoot) en ik Maike bij haar hotel afgezet en hebben wij de taxi terug genomen. Het is allmaal nog heel erg vreemd maar dat zal wel zo horen. Het eten is erg wennen, de kruiden die zei gebruiken zijn ons (bijna) onbekend. elk gerecht dat we tot nu toe hebben gehad aan chinees eten heeft een aparte smaak waar wij erg aan moeten wennen.

Woensdag zijn wij beiden begonnen aan onze eerste intro dag. Dit viel allemaal niet mee veel informatie en veel nieuwe indrukken. Maike had nog aardig last van de droge lucht die momenteel boven Beijing hangt en daardoor nog weinig slaap gehad dus zei was kapot na deze eerste dag. We zullen in ons volgende stukje meer vertellen over onze werkzaamheden.
Vandaag is het Zaterdag en heeft Maike weekend ik (bas) moet vandaag nog werken maar heb morgen vrij en dan gaan we samen naar de "forbidden city" toe.

Het volgende bericht zal meer foto's bevatten dan deze, bedankt alvast voor al jullie leuke/lieve berichtjes, vooral blijven doen.

Dikke kus van Bas en Maikie uit Beijing!!!

• 04 Maart 2006 - 10:25

Tanja:

Hoi Bas en Maike,

Leuk dat we jullie belevenissen kunnen volgen op deze site. We zullen zeker af en toe een kijkje nemen. Helaas heb ik je geen gedag meer kunnen zeggen, want je was al 'gevlogen' maar bij deze kan ik jullie dan mooi nog even veel succes en plezier wensen in chinatown.

Groetjes

• 04 Maart 2006 - 10:42

JanJaap En Fianne:

We weten dat er een cultuurshok volgt, wanneer je land in zo'n onbekend land. Ook weten we dat ALLES went!! Dus het komt allemaal goed!!
    Veel plezier en geniet!!
    Liefs !

• 04 Maart 2006 - 11:35

Fleur De Vries:

Hoi Maaike en Bas,

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen, en wat zien jullie hotels er super metropolisch uit. Hier is het echt rot weer, dus de lente die mag van mij wel een beetje haast maken. succes met de eerste dagen werken, want dat zal wel ff zwaar zijn (al die nieuwe indrukken...).

Groetjes van Fleur

• 04 Maart 2006 - 13:20

Rutger En Sandra:

Hoi hoi! Fijn om te horen dat jullie veilig en wel zijn aangekomen in Peking! We zijn benieuwd hoe jullie de eerste werkdagen ervaren! Heel veel plezier en geniet er van samen!! Veel liefs van ons!

• 04 Maart 2006 - 13:52

Leo:

hey maik en bas,
    ik ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen. en hebben ze echt van die duwers op de metrostations??
    dikke kus leo

• 04 Maart 2006 - 14:12

Margriet Dijk:

Hallo Bas en Maike. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. We genieten al van jullie verhaal en foto's. Veel (werk)plezier daar en geniet van alles. Groetjes van ons allemaal uit Winschoten

• 04 Maart 2006 - 15:13

Ellen:

Hoi Maike en Bas,

Gelukkig hebben jullie een goede reis gehad afgezien van de vertraging! Heb je nog last gehad van een jetlag?? Voor mij is het nu nog 6 daagjes wachten en dan mag ik ook!! Heb er super veel zin in! Jullie heel veel succes met het inburgeren daar.

Groetjes Ellen

• 04 Maart 2006 - 17:36

Geraldus/Gerie:

He peoples,
    kreupele bas en k*t afhaal chineezen hoort goed hoor allemaal.

Het ziet er allemaal geweldig uit en zal jullie blijven volgen.

Groeten uit Port Alfred waar de zon heel lekker schijnt en het bier prima smaakt :P

• 04 Maart 2006 - 20:46

Nassaustraatjes:

Hoi hoi,
    Klinkt allemaal heel tof. We doen het jullie nog steeds niet na, toch gebleseerd geraakt het die laatste wedstrij hahaha
    He succes, en we blijven het volgen......
    Waar moet straks het geboorte kaartje heengestuurd worden.....?

Groetjes,

Suzanne, Sam en Gerben

• 04 Maart 2006 - 20:57

Th@cH:

Was die blessure vorige week zaterdag toch ergens goed voor ;-)

Suc6 met acclematiseren en ik blijf jullie via de site volgen.

mzzl

• 04 Maart 2006 - 21:33

Lin:

He Sweeties

Fijn dat jullie gesetteld zijn, zal inderdaad alleen wel ff wennen zijn. Maar zeker ook een enorme uitdaging neem ik aan.
    Veel plezier samen en vooral ook veel succes ik ben benieuwd hoe het op werk is.

Dikke kus uit Nederland

• 05 Maart 2006 - 11:13

Moos:

hi moppies!

goed te horen dat alles goed is gegaan, ben erg benieuwd hoe het allemaal in de hotels gaat daar! hou ons op de hoogte!

dikke kus vanuit NYC!!

• 05 Maart 2006 - 21:41

Suus:

Heey toppers

Vind het allemaal wel een btje moeilijk voor te stellen dat jullie er echt zijn! Hoe gaat het met jullie cltuurshock? Maik kun je een keer een foto maken van jou pinguinpakje??hihi lieverd veel succes daar in plingland!
    dikke kus

• 06 Maart 2006 - 00:49

Wolkom:

Leuk dat jullie er zijn! ik heb jou nog niet gezien maiks maar misschien dat daar volgend weekend verandering in komt??
    veel plezier
    eelco

• 06 Maart 2006 - 15:21

Jaap AAP:

He apen, leuk leuk leuk!!
    Mooi geschreven trouwens van die 4 motoren aan het vliegtuig. eye for detail!(hahahahahaha)
    Maar wat een belevenis!

Succes!

• 06 Maart 2006 - 18:26

Ties En Cis:

Goed te lezen dat jullie het naar je zin hebben!
    Groetjes uit een wit, er ligt hier sneeuw, Deventer. Kus Cis+ en Ties

• 07 Maart 2006 - 09:57

Aalt - Jan:

he'Maike en Bas
    Mooi dat jullie goed en wel geland zijn.veel plezier in china
    groetjes

• 08 Maart 2006 - 13:38

Sanne:

Hey maik en bas,
    Wat fijn dat jullie samen zijn om al die nieuwe indrukken te verwerken. Geniet er maar van want voor je het weet zit je weer in het koude Nederland!
    Kus Sanne

• 09 Maart 2006 - 19:54

Evelien:

He Maik en Bas! Ik vind het echt leuk voor jullie dat jullie vlakbij elkaar zitten. Heb je toch nog iets bekends..
    De verhalen klinken allemaal erg leuk! Ben nu alweer benieuwd naar de volgende verhalen! Tot skype/ msn! Liefs eefie
    (En maike: Ik heb je weer gemaild hoor! Haha)