De Great Wall en meer.....!!!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van basenmaikeinchina - WaarBenJij.nu De Great Wall en meer.....!!!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van basenmaikeinchina - WaarBenJij.nu

De Great Wall en meer.....!!!!!!

Door: Bas en Maike

25 Juni 2006 | China, Beijing

Daar zijn we weer!!!!!!

Nadat we een tijdje weinig met onze site bezig zijn geweest, zijn we weer op actief gezet. Dit ook na enige verzoeken om onze site weer te updaten.We hebben weer van alles in dit veelzijdige gekke land meegemaakt. We kunnen nu ook echt zeggen dat de muur beklommen is en dat we daar behoorlijk trots op zijn.

Zaterdag 20 Mei,

Het is een mooie lichtbewolkte dag om half 8 ochtends. Wij zijn even een broodje gaan halen en daarna hebben wij een taxi genomen naar de Forbidden City. Naast de “Forbidden city” zit Cycle China. Dit is een organisatie die trips door China organiseert. Wij hebben met Cycle China ook al eens een fiets excursie gedaan. Met een groepje van ongeveer 10 man zijn wij vertrokken naar Jiankou Great Wall vertrokken (ongeveer 2 ½ uur rijden vanaf het centrum van Beijing).

Toen we eenmaal in de bergen waren zagen wij de muur af en toe al over de bergen slingeren wat echt een heel aparte ervaring was. We stopten bij een klein dorpje (10 huizen) onderaan een grote berg en jullie raden het vast al; die berg moest beklommen worden. 1 ½ uur tegen een behoorlijk steile berg oplopen was geen pretje, maar we liepen door een enorm bos omhoog met af en toe een blik op de muur wat echt ongelofelijk mooi was.

Helemaal bovenop deze top van de berg staat een torentje van de muur. Nadat we hier onze lunch genuttigd hadden zijn we 12 km over een ongerestaureerde muur gaan lopen wat behoorlijk pittig was en soms ook aardig gevaarlijk kon zijn. Na 12 km liep de muur over in een gerestaureerd gedeelte van de muur genaamd Mutianyu Great Wall.

Nadat we vele foto’s geschoten hadden en een hele boel trappen naar beneden waren gelopen kwamen we bij ons busje. We hebben zeker 3 tot 4 dagen last gehad van spierpijn maar dat was zeker de moeite waard en wij zijn blij dat we op deze manier de muur ontdekt hebben. Zoals Mao altijd zei “ He who did not climb the great wall is not a true man”.

Zondag 11 Juni,

Wie dacht dat wij hier niet veel van het WK meekregen had het goed mis. Via de Nederlandse vereniging in Beijing hebben we een vaste stamclub waar Nederlanders samenkomen om de wedstrijden te bekijken (ook de wedstrijden die hier om 03:00 beginnen). Het is heel erg gezellig en gaaf om met ongeveer 300 Nederlanders in China het Nederlandse team te steunen. Zie de foto’s voor een impressie.

Woensdag 14 Juni,

De dag van de eerste catering op locatie via het hotel van Bas op de Chinese muur. Dit was een diner met cocktailreceptie. Een erg leuke ervaring om te kunnen meemaken.
En 1 van de organisatoren van de groep die daar ging eten was een Australier die 3 maand in Kampen op de Oudestraat had gewoond, hahahaha. Wereldje is toch weer klein, zelfs in Beijing.

Maandag 19 Juni,

Neef Sjoerd van Maike was in Beijing en Tjalling en JP. De laatste twee zijn 2 vrienden van Eelco die Maike ook kent via Io Vivat, Leeuwarden. Nadat we met wat Duitse vrienden het Duitse elftal hadden bekeken (en afgezeken natuurlijk) zijn we op een terrasje beland. Hier hebben we tot diep in de nacht gekletst en borreltjes gedronken.

Algemene info,

We genieten hier nog steeds optimaal en leren hier heel veel van de cultuurverschillen. De ene dag kun je die Chinezen wel schieten en de andere dag is het weer heel erg leuk/leerzaam/interessant. Chinezen hebben wel een anti meewerk cultuurtje wat soms heel vermoeiend is en waar de nodige irritaties over zijn. Komende Vrijdag 30 Juni gaan we een reisje maken door midden/zuid en oost China. We vliegen dan naar Hangzhou (2uur vliegen) waar we een dag verblijven. Daarna gaan we een dag naar Suzhou (ongeveer 1 uur met de trein) en daarna naar Shanghai (weer een uurtje met de trein). Daar blijven we 2 dagen.Vanaf Shanghai nemen we de trein (27 uur) naar Guilin (vlakbij Hongkong) waar we een boottocht over de Yangzi rivier gaan maken (de op 1 na grootste rivier van de wereld). Hier gaan we totaal 3 dagen door de geweldige omgeving reizen. Daarna nemen we de trein 27 uur terug naar Beijing. Totaal zijn dit ongeveer 9 dagen die we hebben opgespaard door extra te werken.

Dit was onze info voor nu, we zullen na ons reisje weer een update schrijven!

Dikke zoen van Bas en Maike.

Ps: Geniet van de foto’s…want je weet het…Lang leve de Liberty, hangt ‘ie niet dan…?

• 25 Juni 2006 - 15:16

JJ:

Hoeveel treden hebben jullie nu te pakken? Mooie foto's!! Hebben jullie een stukje muur voor mij meegenomen??
    X

• 25 Juni 2006 - 16:04

Joja:

He Bas en Maikie,
    Altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen en schitterende foto's daarbij, veel plezier op reis door China! Groetjes uit Utrecht.

• 25 Juni 2006 - 18:55

Gerben, Suzanne En Sam:

Bassie & Maike,

Hier nog steeds rustig, ik heb gisteren een berichtje naar Bas zijn hotmail adres gestuurd. Kan je die nog lezen?!
    Zo nee, mail me even het adres wat je wel kan lezen; ghschouten@yahoo.com

Groetjes en werk ze,

Gerben

• 25 Juni 2006 - 20:14

Fam Dijk Uit Winschoten:

Hallo Bas en Maike
    Wat een mooi verhaal en geweldige foto's. Wat er een varing om over de muur te lopen. Veel plezier alvast met jullie trip door China. Lijkt mij erg gaaf.
    Groetjes Margriet

• 26 Juni 2006 - 06:36

Jurriaan:

Hoi Maik & Bassie,
    Sneek is ook heel mooi hoor(huilen). Ik blijf erg jaloerse!

• 26 Juni 2006 - 09:52

Suus:

Heey lieverd, tja heh mn geschiedenis hartje en mn fantasie slaat weer is op hol bij het zien van die muur, ik zie zo al die mensen daar lopen vele jaren geleden hihi! Het ziet er allemaal weer is leuk uit die party ook gaaf! Meis het is wat ik verhuis vrijdag al uit leeuwarden...wat gaat het dan snel heh, ik heb het gevoel dat ik gisteren met je in de babbel zat en jij weg zou gaan...

Snif snif het gaat allemaal zoo snel!
    Veel plezier op je volgende trip en succes op je stage (bas en eelco en de rest natuurlijk ook haha)
    Dikke kus suus

• 26 Juni 2006 - 20:51

Rutger:

hahaha ik zie het al wel robijn heeft ook invloeden in china, stralend wit is een succes op de coctail party, ps bas in de bus en zit je haar trouwnens fantastisch.
    We waren blij verast met jullie extra berichtje.
    echt leuk!!
    hier gaat alles prima.
    het is fijn om te zien dat jullie het samen zo goed redden, 2 stralende mensen in een stralende omgeving. zeg maaik kun je al een beetje wennen aan die chinese make-up?? of heb je dagelijks een Visagist die je zo super mooi laat uit komen op alle foto's.
    kort om ik hoop jullie snel weer te spreken ik heb mijn sykpe weer an staan.

veel plezier en tot laters

Mazzels

• 27 Juni 2006 - 12:46

John En Lydia:

Wat een leuk bericht en fraaie foto's.Wat gezellig dat jullie met Sjoerd en Wesley uitgeweest zijn!Nog twee maanden en dan krijgen jullie bezoek uit Nederland.Onze Carlijn iis geslaagd voor de H.A.V.O., dua afgelopen zaterdag groot feest.Jullie veel plezier op reis geniet van het fraaie land, liefs van ons.

• 27 Juni 2006 - 17:57

Tessiepessie:

Hey scahtje en bas!!!
    weer geweldige verhalen en fotos natuurlijk!!! maikie, onwijs bedankt voor je post! wel apart om post te krijgen vanuit Bejing!!! Hier gaat alles prima, geniet nog steeds onwijs en ga mijn laatste 2 maandjes straks in!! heb wel steeds meer een vakantiegevoel hier sinds woutje hier is, echt super! nou lieffies, ga nog maar lekker verder genieten en tot snel!!! ps. naar he, in het buitenland voetbal kijken voor NL en dan ook nog eens verliezen!!!! voelde me een beetje lullig met mn oranje kleding over straat...

• 28 Juni 2006 - 19:30

Gerie:

Wat geniet ik van de verhalen en foto's, wetende dat achter die foto's voor jullie een hele ervaring zit en voor ons zijn ze al mooi.
    Geniet van jullie reis met volle teugen.
    Hoop gauw weer wat te horen.
    Groeten van hier ;)

• 02 Juli 2006 - 07:43

Ties En Kees:

Dag schatjes,

Ik had al even niet gekeken op de site maar ben nu weer verslaafd. Wat een mooie foto's en verhalen. Te gek man. De post uit china is overgekomen.. Erg Leuk!

Kees vind het ook prachtig, veel plezier nog daar..

Groetn uut Deemter

• 03 Juli 2006 - 05:52

Eric Visser:

Bas, zie dat je een stage in een prachtig land hebt te pakken. Ook ruim de tijd om wat van het land te zien! Geniet van dit land en cultuur.

• 09 Juli 2006 - 08:59

Fleur De Vries:

Hoi Maaike,

Wat een leuke verhalen weer, en mooie foto's van DE muur! Zal wel heel indrukwekkend zijn geweest. Hier is het erg lekker weer en gaat het werkende leven door (ook leuk hoor :-). 30 september vertrek ik voor 5 weken naar India...toch India geworden! Ik heb er super veel zin in. Weer een nieuwe cultuur en land opsnuiven.

Groetjes van Fleur

• 13 Juli 2006 - 18:18

Sjoerd:

Ni hao,

Hoe was jullie tripje? ben benieuw hoe jullie het vonden, aangezien ik ook in Hangzhou en Shanghai geweest ben.

Gezellig borreltje gedronken in Beijing op het terras van het Heineken Holland huis.

Ik mis China alweer een beetje, dus geniet zo lang het kan.

Take care!