Foto’s / de Hutong. - Reisverslag uit Beijing, China van basenmaikeinchina - WaarBenJij.nu Foto’s / de Hutong. - Reisverslag uit Beijing, China van basenmaikeinchina - WaarBenJij.nu

Foto’s / de Hutong.

Door: Bas en Maike

20 Maart 2006 | China, Beijing

Hallo, hier zijn we dan met de beloofde foto’s.

Gisteren (Zondag 19 Maart) hebben wij de Hutong verkend. Binnen een gebied dat vroeger werd beschermd door de Chinese muur, lag Peking zelf achter haar stadsmuren verscholen. En de burgers van de stad woonden in ommuurde huizen met een binnenplaats, de Siheyuan. Doordat Beijing zo aan het groeien is moeten veel van deze huizen plaatsmaken voor nieuwbouw. Maar de Hutong is bewaard gebleven, Het is een labyrint van vervallen, grauwe en soms honderden jaar oude steegjes. Dit wordt ook wel de Hutong genoemd.

Wij kwamen hier aan maar hadden niet zo veel geld op zak dus we moesten eerst op zoek naar een bank. We werden aangehouden door een kerel die ons in een riksja wou hebben. Wij zeiden:,,Als jullie ons naar een bank brengen dan doen wij zo’n tour door de Hutong!" En ja hoor na een half uur achter een fiets te hebben gebungeld kwamen we bij een bank. Deze bank accepteerde alleen onze pasjes niet. Dus op zoek naar een andere. Na weer een half uur kwamen we bij een bank aan waar we geld op konden nemen. Daarna nog en uurtje rondgereden, wat een hele leuke ervaring was. Toen hebben we ons af laten zetten bij de Drum Tower en hebben we zelf verder gelopen.

De Hutong ligt in het gebied Houhai, dit is vlak boven de Forbidden City. Tussen de Houhai en de Forbidden City ligt het Jingshan Park. Hier zijn wij tegen 17:00 heen gegaan. Na 20 cent per persoon entree betaald te hebben kwamen we in en oase van rust terecht waar je diep kon ademhalen zonder de uitlaatstoffen van de miljoenen auto’s/taxi’s te ruiken.

In dit park zijn Chinezen aan het dansen en zingen in verschillende groepjes. Dit is heel leuk om naar te kijken. Vooral mannen zijn dol op zingen. We zijn in het park naar het hoogste punt gelopen waar we een mooi uitzicht hadden over de Forbidden City en over de rest van Beijing.

Nadat we al die chinezen hebben zien dansen (totaal uit het ritme, haha) en zingen (klonk ook vrij apart) zijn wij een Chinees restaurant binnengelopen om de dag compleet te maken. Na deze mooie maar toch ook vermoeiende dag zijn wij beiden met een taxi naar ons hotel terug gekeerd.

En dan nu FOTO’S.

Dikke kus en heel veel groetjes van Bas en Maikie!!!!!

• 20 Maart 2006 - 16:43

Carl En Maja:

maikie en bas, hartstikke leuke foto s, was wel een vermoeiende dag zeker? tot snel!!

• 20 Maart 2006 - 17:49

Rutger En Sandra:

Geweldig om zoveel foto's te bekijken! Je krijgt er zo echt een beeld bij. Ziet er netjes uit daar! En zo te zien hebben jullie veel plezier, houden zo! Volop genieten! Liefs van ons!

• 20 Maart 2006 - 18:31

Mr.Miyagi:

Leuke foto's! Ze hadden bij het maken van die riksja's duidelijk geen rekening gehouden met Bas :)

• 20 Maart 2006 - 19:23

Lucas En Lianne:

Hi levensgenieters!!!

Leuke foto's!!! Top om te zien dat jullie het goed hebben daar! 'tIs wel leuk voor het thuisfront hier om de beelden bij de verhalen te hebben. Dusseh... doorgaan hè met die foto's maken! Echt leuk. Jullie kunnen je schaak en/of dam-kennis ook weer ophalen zo te zien, haha. We mailen snel weer! Groetjes aan al die chineesjes daar :-)

Kus vanuit Nederland,

Lucas en Liannetje

• 20 Maart 2006 - 19:38

Jojanneke En Rogier:

He Bas en Maik, echt hele leuke foto's!!! Zitten ook erg grappige bij. Groetjes Jojanneke en Rogier

• 22 Maart 2006 - 18:53

Ellen:

Hoi Hoi!! Hier even een berichtje vanuit Peru. Wat een mooie foto´s! Leuk om zo te kunnen zien wat jullie allemaal meemaken. Gaat het allemaal goed? Wat een verschil van culturen he! Hartstikke leuk!

Ellen

• 25 Maart 2006 - 08:06

Truus En Gerrit:

ha bas we hebben je foto,s gezien veel succes verder groeten truus en gerrit ouders van marco

• 26 Maart 2006 - 11:33

Esther Voet:

Leuk om al die foto's te zien! Ziet er leuk uit. Veel plezier nog en geniet nog maar lekker. Groetjes!!

• 26 Maart 2006 - 18:12

Gert En Trude:

Hey allochtonen, zo te lezen en te zien hebben jullie het goed naar de zin
    leuke foto's!
    Hoe bevalt de stage verder?
    Jullie hebben een mooi hotel om in te werken hoor!
    niks mis mee!
    We wensen jullie nog een hele fijne(en leerzame) tijd daar.
    liefs

• 26 Maart 2006 - 19:34

Tineke:

Lieve Maike en Bas, leuk hoor om jullie site ook eens te bezoeken en mee te kunnen genieten met wat jullie allemaal beleven. Maike, gefeliciteerd met je bevordering, goed man! Ik wens jullie nog heel veel succes en blijven genieten samen! Groetjes van Tineke

• 27 Maart 2006 - 14:20

Willeke A:

hoi Bas en Maike, jullie hebben echt leuke foto's hier staan!! hopelijk hebben jullie het naar jullie zin en zien wij snel weer iets van jullie fotokunsten..
    veel succes en plezier verder..liefs Willeke

• 29 Maart 2006 - 18:45

Wijtze Velema:

Zeg Bas, reserveer even een kamer voor me in dat hotel van je.

Ik vertrek op 15 april naar Hong Kong, ga vervolgens een week naar Hangzhou en wil dan nog twee dagen plannen in Peking. Zet het biertje maar vast klaar!!! Ik kom er aan!!!

• 31 Maart 2006 - 10:40

Pappa En Mamma:

hallo lieve maike en bas!
    het is gelukt om jullie site te vinden vanuit gran canaria.het is hier heerlijk en lekker weer. bij jullie alles goed.
    we kunnen niet e mailen via msn dus doen we het maar op dez manier. wehouden kontakt,

groetjes pappa en mamma!!

• 31 Maart 2006 - 16:12

Bas En Maik:

goed te horen dat jullie heel zijn angekomen en dat het er zo lekker warm is. Geniet ervan met z'n twee. Tot snel kus bas en maik

• 01 April 2006 - 05:04

Moos:

hi lieverds!

de foto's zijn echt top! het ziet er echt gaaf uit, maik ook echt super dat je zoveel initiatief neemt met je stage!!!!

we mailen snel weer,

dikke femina kus

• 02 April 2006 - 12:53

Evelien:

Hee Maik en Bas! Leuk al die foto's! En die schoenenwereld, helemaal super!! Haha! Ik ben benieuwd naar de volgende foto's! Zo heb je er een beetje een beeld van hoe alles eruit ziet. Tot snel!
    Liefs, eefie

• 02 April 2006 - 12:58

Bernald, Christa & Fiene:

Hee Bas en Maaike,

Ook wij hebben de site opgespoord, we waren toch wel benieuwd, leuk hoor!!
    Berichten gelezen, foto´s bekeken, ziet er goed uit allemaal...
    Veel suc6 en plezier, we blijven het uiteraard volgen!!

Groeten, B&C&F

• 02 April 2006 - 13:02

B&C&F:

Ohja, tis natuurlijk Maike ipv Maaike...;-)